人気ブログランキング | 話題のタグを見る

NLT:ザック先生のこらむ 【テーマ:ハロウィンの想い出】

☆今回はザック先生がアメリカでのハロウィンの想い出を紹介してくれます☆

NLT:ザック先生のこらむ 【テーマ:ハロウィンの想い出】_f0206153_0291063.jpg
ザック ブラスタッド 
Zach Brastad
米国 ワシントン州 出身

 子どもの頃、僕はハロウィーンが大好きでした。それは、仮装をして、キャンディのたっぷり入ったバッグを持ち、人を驚かせることができるからです。よく父や兄弟と一緒に家から家へ“トリックオアトリート”と言いながら、キャンディをもらいに歩いたものでした。そして兄弟とどっちがたくさんのキャンディをもらったかを競いました。
 僕は初めてお化け屋敷に入ったときのことをよく思い出します。中から恐ろしい声や音がたくさん聞こえてきて怯えていました。中に入るとたくさんのゾンビ、狼男、魔女、ミイラその他いろいろなモンスターの格好をした人が飛び出してきて、子ども達を怖がらせていました。僕の心臓はとてもドキドキしていました。怖かったけれども同時にそれはとても楽しかったのです。それにキャンディがたくさんもらえることもあり、僕にとってハロウィーンはまさに「恐怖」と「お楽しみ」のコンビネーションだったと思います。

【英語原文】 読んでみてね!
I always loved Halloween because it is a chance to dress up and scare people while collecting bags full of candy. When I was young I would go trick-or-treating from house to house with my father and brothers. My brothers and I always competed to collect the most candy.
I remember the first time I entered a haunted house. At first I was very nervous and afraid because I could hear lots of scary sounds coming from within. Inside the haunted house there were many people dressed as zombies, werewolves, witches, mummies, and other monsters who jumped out and tried to scare kids who dared to enter. I remember my heart was beating fast. I was scared but also having lots of fun at the same time. In addition to all the candy, for me Halloween is really all about that combination of fear and fun.

by npo-nk21 | 2012-09-15 00:24 | 先生紹介&コラム